PAGALBA MOKINIUI
Pagalbos mokiniui teikimas organizuojamas vadovaujantis „Pagalbos mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių teikimo tvarka“, patvirtinta mokyklos direktoriaus 2012 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. VI-105.
SPECIALIOJI PAGALBA
Logopedo veiklos tikslas – didinti specialiųjų poreikių turinčio mokinio ugdymosi veiksmingumą.
Mokytojo padėjėjo tikslas - padėti ribotų galimybių mokiniams savarankiškai dalyvauti ugdyme ir popamokinėje veikloje, turintiems vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių
Specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams teikia:
Logopedė Jurgita Lukošienė
Mokytojo padėjėja Sigita Jokubauskienė
-
Logopedas pagal mokyklos vadovo patvirtintą tvarkaraštį dirba logopedo kabinete.
-
Pagalba specialiųjų poreikių turintiems mokiniams, mokomiems visiško integravimo būdu, teikiama pamokų metu, o logopedinės pratybos – ne pamokų metu
-
Pagrindinė logopedo darbo forma yra pratybos: individualiosios (1 mokinys), pogrupinės (2-4 mokiniai), grupinės (5-8 mokiniai).
-
Logopedas varko logopedo dienyną, specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo ir specialiosios pedagoginės pagalbos skyrimo dokumentus.
Logopedas:
-
įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
-
sudaro mokinių, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, sąrašą;
-
sudaro individualiąsias, pogrupines, ir grupines specialiųjų poreikių mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko, rengia savo veiklos ataskaitas;
-
konsultuoja mokytojus, tėvus (globėjus) dėl mokinių, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymo;
-
rengia ir naudoja specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir komunikacijos sutrikimų lavinimui;
-
dalyvauja mokyklos specialiojo ugdymo komisijos veikloje.
Mokytojo padėjėjas:
-
padeda mokiniui orientuotis aplinkoje, susijusioje su ugdymu;
-
padeda mokiniui įsitraukti į ugdomąją veiklą ir pagal galimybes joje dalyvauti;
-
paaiškina mokytojo skirtas užduotis ir talkina jas atliekant;
-
padeda perskaityti ar perskaito tekstus, skirtus mokymuisi;
-
padeda užsirašyti ar užrašo mokymo medžiagą;
-
padeda mokytojui parengti ir/ar pritaikyti mokiniui reikalingą mokomąją medžiagą;
-
dalyvauja specialiojo ugdymo komisijos veikloje.
SOCIALINĖ PAGALBA
Socialinio pedagogo veiklos tikslas – mokinio socialinė gerovė, integracija mokyklos bendruomenėje, garantuojanti maksimaliai savarankišką, pilnavertį ir prasmingą gyvenimą, pagalba kritiniais asmenybės vystymosi tarpsniais.
Socialinę pagalbą mokiniams teikia:
Vyr. socialinė pedagogė Lilija Jankauskienė
Socialinis pedagogas:
-
dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais, teisėtais vaiko atstovais, mokytojais ir kitais mokykloje dirbančiais specialistais;
-
padeda tėvams geriau suprasti ir priimti jo vaiko socialinius ir psichologinius poreikius, geriau suprasti savo teises ir pareigas, gauti socialinę pagalbą;
-
padeda mokyklos personalui veiksmingiau bendradarbiauti su kolegomis sprendžiant mokinių socialines problemas;
-
nuolat palaiko ryšius su vietos bendruomene ir įvairiomis institucijomis, rūpinasi gyvenamosios aplinkos pritaikymu mokinio poreikiams;
-
organizuoja socialinių paslaugų teikimą mokiniui. Teikia pagalbą mokiniams, kai neužtenka klasės auklėtojo ar mokytojo kompetencijos.
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PAGALBA
Sveikatos priežiūros specialisto veiklos tikslas - užtikrinti tinkamą vaikų sveikatos priežiūrą mokykloje.
Sveikatos priežiūros specialistas Sigita Jokubauskienė
Sveikatos priežiūros specialistas:
-
konsultuoja mokytojus, mokinius, jų tėvus (globėjus), mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais;
-
teikia metodinę ir informacinę medžiagą mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais;
-
rengia ir tvarko dokumentaciją, susijusią su sveikatos priežiūros organizavimu;
-
ugdo sveikos gyvensenos ir higienos įgūdžius;
-
prižiūri mokinių maitinimo organizavimą;
-
dalyvauja nustatant prioritetinius mokyklos aplinkos bei sąlygų gerinimo klausimus;
-
teikia pirmąją medicininę pagalbą mokiniams.